Οι παρόντες «Όροι Αγορών» αφορούν σε αγορές που πραγματοποιούνται μέσω της ιστοσελίδας μας, ενώ αυτή καθαυτή η χρήση της ιστοσελίδας διέπεται από ξεχωριστούς «Όρους Χρήσης». Ο δε τρόπος χειρισμού των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που τυχόν ο Πελάτης διαθέσει για την εκτέλεση της παραγγελίας του, περιγράφεται στην ενότητα «Πολιτική Απορρήτου». Όλοι οι ισχύοντες σχετικοί όροι βρίσκονται πάντα διαθέσιμοι σε ευδιάκριτο σημείο στη βάση του ιστότοπου.
Η καταχώρηση παραγγελίας από μέρους του Πελάτη ισοδυναμεί με δήλωση γνώσης και πλήρους και ανεπιφύλακτης αποδοχής όλων των Όρων Αγορών, καθώς και των λοιπών συμπληρωματικών όρων (αποστολή, απόρρητο κ.λπ.) που συνδέονται με την παραγγελία.
1. Συμμετοχή: Υποβολή, Αποδοχή και Ολοκλήρωση
1.1. Υποβολή ηλεκτρονικής παραγγελίας
Η παραγγελία αγαθών ή/και υπηρεσιών υποβάλλεται μέσω της συμπλήρωσης και αποστολής ειδικής Φόρμας Παραγγελίας που υπάρχει σε διάφορα σημεία του ιστότοπου και ολοκληρώνεται με το πάτημα του πλήκτρου «Καταχώρηση Παραγγελίας».
Στο σκέλος των παραγγελιών που αφορούν σε εμπράγματα προϊόντα η απόκτηση των οποίων προϋποθέτει μεταφορά στην έδρα του πελάτη (πχ βιβλία), δεκτές γίνονται αποκλειστικά οι παραγγελίες που δηλώνουν διεύθυνση παραλαβής εντός της ελληνικής επικράτειας. Τυχόν παραγγελία με δηλωθέν τόπο αποστολής διεύθυνση που βρίσκεται στο εξωτερικό, θεωρείται σε κάθε περίπτωση άκυρη και δεν γεννά καμία υποχρέωση υλοποίησή της από την Εταιρεία, ακόμη κι αν ο Πελάτης γίνει αποδέκτης αυτοματοποιημένων μηνυμάτων επιτυχούς καταχώρησης.
1.2. Αποδοχή παραγγελίας
Η ηλεκτρονική αποστολή παραγγελίας στην ιστοσελίδα αποτελεί πρόταση για αγορά των παραγγελλόμενων αγαθών ή υπηρεσιών και δήλωση αποδοχής όλων των χρεώσεων που περιγράφονται στην παραγγελία, αλλά δεν είναι δεσμευτική για την Εταιρεία, έως ότου ο Πελάτης λάβει σχετική έγγραφη επιβεβαίωση αποδοχής στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχει δηλώσει στη φόρμα παραγγελίας.
Ο Πελάτης οφείλει να ελέγξει το μήνυμα επιβεβαίωσης της παραγγελίας για τυχόν λάθη καταχώρησης, όπως ενδεικτικά εσφαλμένα στοιχεία αποστολής και επικοινωνίας, ποσότητες και χαρακτηριστικά των επιθυμητών προϊόντων κ.λπ. και να ενημερώσει εγγράφως την Εταιρεία για οποιαδήποτε αλλαγή, το αργότερο εντός 2 ωρών από την ώρα λήψης της ηλεκτρονικής ειδοποίησης. Μετά την παρέλευση αυτού του χρονικού διαστήματος, όλα τα στοιχεία που αναφέρονται στην παραγγελία θεωρούνται έγκυρα και εφαρμόζονται στη Σύμβαση Πώλησης.
Στην περίπτωση όπου ο Πελάτης δεν λάβει την ενημέρωση αποδοχής, τότε η παραγγελία θεωρείται ως μη γενόμενη. Εξαίρεση αποτελεί η μη παραλαβή αποδοχής λόγω λανθασμένης καταχώρησης της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από την πλευρά του πελάτη, η οποία δεν μπορεί να θεωρηθεί αιτία παράλειψης της αποστολής ειδοποίησης.
Διαθεσιμότητα: Ο Πελάτης ενημερώνεται για τη διαθεσιμότητα των προϊόντων μέσω ενδείξεων που τίθενται στη σελίδα κάθε προϊόντος στο ηλεκτρονικό κατάστημα. Ωστόσο, η Εταιρεία επιφυλάσσεται για τη διαθεσιμότητα των προϊόντων της, καθώς αυτή μπορεί να επηρεάζεται από το δίκτυο των προμηθευτών της ή από τη φύση των υπηρεσιών, όπως ενδεικτικά την υλοποίηση διοργανώσεων που προϋποθέτουν ελάχιστο αριθμό συμμετεχόντων. Ως εκ τούτου, στην περίπτωση όπου διαπιστωθεί εκ των υστέρων πρόβλημα διαθεσιμότητας, η Εταιρεία δύναται να μην αποδεχτεί τη συγκεκριμένη παραγγελία και να προχωρήσει στην ακύρωσή της.
Τυπογραφικά λάθη: Στο πλαίσιο της καλής πίστης και των συναλλακτικών ηθών, η Εταιρεία δεν υποχρεούται να αποδεχθεί παραγγελία και να συνάψει σύμβαση πώλησης στην περίπτωση όπου λόγω τυπογραφικού ή μηχανογραφικού λάθους, εμφανίζονται στο ηλεκτρονικό κατάστημα προϊόντα με εσφαλμένες πληροφορίες, όπως τιμές, προδιαγραφές, χαρακτηριστικά κ.λπ. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ανάλογο σφάλμα σε μέρος μόνο των παραγγελθέντων προϊόντων, τότε η παραγγελία ισχύει και εκτελείται κανονικά για τα υπόλοιπα προϊόντα, εκτός εάν περιλαμβάνει συναφή είδη που χρησιμοποιούνται ως ενιαίο σύνολο, οπότε ακυρώνεται στο σύνολό της.
1.3. Ολοκλήρωση παραγγελίας
Μετά τη λήψη της παραγγελίας και εφόσον συντρέχουν ειδικοί λόγοι, όπως ενδεικτικά αιτούμενες ποσότητες αγαθών που δεν υπάρχουν στο σύνολό τους στο φυσικό απόθεμα ή υπηρεσίες που προϋποθέτουν ελάχιστο αριθμό συμμετεχόντων για να υλοποιηθούν, τότε ο Πελάτης ενημερώνεται τηλεφωνικώς ή γραπτώς προκειμένου να αξιολογήσει τις προσφερόμενες εναλλακτικές του, διαφοροποιώντας ή και ακυρώνοντας συνολικά την παραγγελία του.
Εφόσον η παραγγελία περιλαμβάνει εμπράγματα προϊόντα που χρίζουν αποστολής, ο Πελάτης λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αμέσως μόλις η συσκευασία παραδοθεί στη συνεργαζόμενη εταιρεία για τη μεταφορά της, ενώ στις πληροφορίες περιλαμβάνεται και ο αριθμός φορτωτικής για την παρακολούθηση της διαδικασίας παράδοσης στα συστήματα της μεταφορικής εταιρείας.
Στην περίπτωση όπου η παραγγελία περιλαμβάνει υπηρεσίες, όπως ενδεικτικά την παροχή εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ο Πελάτης λαμβάνει στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχει δηλώσει στην παραγγελία του όλες τις απαραίτητες πληροφορίες υλοποίησης καθώς και έγκαιρες ενημερώσεις -όπου χρειάζεται- για τον προγραμματισμό και τις τυχόν επιπλέον ενέργειες που απαιτούνται (πχ συμπλήρωση ερωτηματολογίων, δήλωση προτιμήσεων κ.λπ.).
2. Χρόνοι παράδοσης
Οι χρόνοι παράδοσης των αγαθών που αναφέρονται στη σελίδα κάθε προϊόντος ξεχωριστά, όπως για παράδειγμα «1 έως 3 ημέρες», αφορούν στον εκτιμώμενο χρόνο προετοιμασίας και μεταφοράς του προϊόντος στον πελάτη και υπολογίζονται κατά κανόνα βάσει μίας τυπικής παραγγελίας που περιλαμβάνει ένα τεμάχιο του εμφανιζόμενου προϊόντος, δεν έχει καταχωρηθεί μεταξύ αργιών και η διεύθυνση αποστολής δεν συνδέεται με δυσπρόσιτη περιοχή (κατά την έννοια που της αποδίδεται από την εκάστοτε συνεργαζόμενη μεταφορική εταιρεία). Παραγγελίες που περιλαμβάνουν ποσότητες τεμαχίων που δεν μπορούν να καλυφθούν από το τρέχον απόθεμα ή συνδυασμό προϊόντων με διαφορετικές μεταξύ τους διαθεσιμότητες, είναι δυνατόν να απαιτήσουν περισσότερο χρόνο για την προετοιμασία τους, γεγονός που δεν μπορεί να εκληφθεί ως αθέτηση του χρονοδιαγράμματος εκτέλεσης. Σε κάθε περίπτωση πάντως όπου, ως αποτέλεσμα του συνδυασμού των προαναφερθέντων παραγόντων, ο χρόνος υλοποίησης διαφοροποιείται σημαντικά από τον αναγραφόμενο, ο Πελάτης ενημερώνεται σχετικά από την Εταιρεία, διατηρώντας το δικαίωμα ακύρωσης της παραγγελίας του.
Ανωτέρα βία: Η Εταιρεία δεν ευθύνεται για καθυστερήσεις στην εκτέλεση των παραγγελιών (συμπεριλαμβανομένης της παράδοσης), που οφείλονται σε περιπτώσεις οι οποίες δεν αφορούν σε υπαιτιότητά της ή οφείλονται σε ανωτέρα βία και ως εκ τούτου δικαιούται παράταση του χρόνου για την εκτέλεσή τους. Ενδεικτικά παραδείγματα μπορεί να είναι απεργίες, τρομοκρατικές ενέργειες, υγειονομικοί περιορισμοί, προβλήματα προμηθευτών/ μεταφοράς/ παραγωγής, κυβερνητικές ή νομοθετικές πράξεις και φυσικές καταστροφές. Εάν τέτοια περιστατικά διαρκέσουν πλέον των δύο (2) μηνών, η σύμβαση πώλησης μπορεί να καταγγελθεί από οποιονδήποτε συμβαλλόμενο χωρίς αποζημίωση. Εάν ο Πελάτης κρίνει ότι δεν έχει πλέον συμφέρον από την εκτέλεση της παραγγελίας, δικαιούται να καταγγείλει τη σύμβαση πώλησης και η Εταιρεία υποχρεούται να του επιστρέψει το τίμημα που τυχόν έχει καταβάλει.
3. Ελαττωματικά Προϊόντα
Σε περίπτωση ευθύνης της Εταιρείας για πραγματικό ελάττωμα ή για έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας, ο Πελάτης δικαιούται κατ’ επιλογήν του: α) να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του προϊόντος με άλλο, εκτός αν μία τέτοια ενέργεια είναι αδύνατη ή απαιτεί δυσανάλογες δαπάνες, β) να ζητήσει μείωση του τιμήματος ή γ) να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση πώλησης, εκτός αν πρόκειται για επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα. Για να θεωρείται μία ιδιότητα συνομολογημένη, θα πρέπει να έχει συμφωνηθεί εγγράφως. Εάν ο Πελάτης επιλέξει τη διόρθωση ή την αντικατάσταση του προϊόντος, η Εταιρεία οφείλει να την υλοποιήσει σε εύλογο χρονικό διάστημα.
Στην περίπτωση όπου ο Πελάτης διαπιστώσει κάποιο ελάττωμα κατά την παραλαβή, οφείλει να το δηλώσει γραπτώς στην Εταιρεία, αμέσως μετά την παράδοση, την ίδια ή το αργότερο την επόμενη εργάσιμη ημέρα. Εφόσον ένα προϊόν δηλωθεί ως ελαττωματικό, η Εταιρεία επιφυλάσσεται ρητώς για την πρότερη διάγνωση του ελαττώματος πριν προβεί σε οποιαδήποτε ενέργεια αποκατάστασης.
Περιορισμός ευθύνης: Η Εταιρεία δεν παρέχει εγγύηση, ούτε εγγυάται προστασία για καταλληλότητα πωλούμενου προϊόντος, για οποιονδήποτε συγκεκριμένο σκοπό.
4. Δικαίωμα Υπαναχώρησης
Ο Πελάτης έχει το δικαίωμα να υπαναχωρήσει από την εξ’ αποστάσεως σύμβαση πώλησης αγαθών ή υπηρεσιών εντός χρονικού διαστήματος δεκατεσσάρων (14) ημερών, από την: α) ημερομηνία παραλαβής του αγαθού, β) ημερομηνία σύναψης της σύμβασης όσον αφορά στις υπηρεσίες.
Η άσκηση του δικαιώματος υπαναχώρησης γίνεται εγγράφως στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: info@polisis.gr. Τα δε εμπράγματα προϊόντα επιστρέφονται στην Εταιρεία με επιμέλεια και έξοδα του Πελάτη, χωρίς καθυστέρηση και οπωσδήποτε εντός δεκατεσσάρων (14) ημερών από την ημέρα κοινοποίησης της υπαναχώρησης. Μετά την παραλαβή των προϊόντων, η Εταιρεία επιστρέφει κάθε πληρωμή που έλαβε από τον Πελάτη, συμπεριλαμβανομένης και εκείνης που αφορούσε στη μεταφορά της αρχικής παραγγελίας, υπό την προϋπόθεση ότι είχει επιλεχθεί ο προτεινόμενες από την Εταιρεία πάροχος μεταφορικών υπηρεσιών.
Τα επιστρεφόμενα αγαθά πρέπει να μην έχουν χρησιμοποιηθεί και να βρίσκονται σε άριστη κατάσταση, όπως ακριβώς πριν την πώλησή τους, στην πλήρη αρχική τους συσκευασία και με όλα τα περιεχόμενά τους (εξαρτήματα, έντυπα χαρακτηριστικών, αυτοκόλλητα, δώρα κ.λπ.). Ο Πελάτης φέρει ευθύνη για τυχόν οποιαδήποτε μείωση της αξίας των αγαθών προκύψει από χρήση που δεν ήταν απαραίτητη για να προσδιορίσει τη φύση, τα χαρακτηριστικά και τη λειτουργία τους πριν την υπαναχώρηση.
Εξαιρέσεις από την υπαναχώρηση: Από το δικαίωμα υπαναχώρησης εξαιρούνται: α) οι συναλλαγές που πραγματοποιούνται με έκδοση τιμολογίου, καθώς σε αυτή την περίπτωση ο Πελάτης δεν θεωρείται Καταναλωτής κατά την έννοια του Ν.2251/94, β) υπηρεσίες οι οποίες έχουν παρασχεθεί εξολοκλήρου ή η υλοποίησή τους έχει ήδη ξεκινήσει πριν την ημερομηνία της υπαναχώρησης.
5. Γενικοί όροι
Η προστασία που επιφυλάσσουν οι διατάξεις του νόμου περί συμβάσεων συναπτομένων από απόσταση, όπως τμήμα των παρόντων όρων, υπογραμμίζεται, ότι εφαρμόζεται στις συναλλαγές μόνο με φυσικά πρόσωπα, τα οποία συναλλάσσονται για λόγους, που δεν εμπίπτουν στην εμπορική, βιοτεχνική, επιχειρηματική ή ελευθέρια επαγγελματική τους δραστηριότητα.
Επιστροφές χρημάτων που πραγματοποιούνται στους Πελάτες για οπουδήποτε λόγο (πχ ακύρωση παραγγελίας, υπαναχώρηση κ.λπ.), υλοποιούνται πάντα με τα ίδια μέσα πληρωμής με εκείνα που χρησιμοποίησε ο Πελάτης κατά την παραγγελία του. Στην περίπτωση χρήσης πιστωτικής κάρτας, η επιστροφή εκτελείται κατ’ εντολή της Εταιρείας από την Τράπεζα του Πελάτη, σε μορφή και χρόνο για τον οποίο η Εταιρεία δεν φέρει ουδεμία ευθύνη. Αντίστοιχα, διατραπεζικές μεταφορές χρημάτων είναι πιθανόν να υπόκεινται σε χρεώσεις ή καθυστερήσεις πίστωσης (valuer), ανάλογα με την πολιτική κάθε Τράπεζας.
Οι συμβάσεις μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος διέπονται από το Ευρωπαϊκό και το Ελληνικό Δίκαιο, ιδίως από τα νομοθετήματα που ρυθμίζουν θέματα σχετικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο, τις πωλήσεις από απόσταση και την προστασία των καταναλωτών. Η ιστοσελίδα έχει δημιουργηθεί και ελέγχεται από Εταιρεία με έδρα την Αθήνα και ως εκ τούτου η Ελληνική Νομοθεσία διέπει τη λειτουργία της. Αν παρόλα αυτά ο Χρήστης επιλέξει να αποκτήσει πρόσβαση στην ιστοσελίδα από άλλη χώρα, έχει την ευθύνη να ακολουθεί τους Νόμους της χώρας αυτής.
Αρμόδια για την επίλυση οποιασδήποτε διαφοράς προκύψει από τη συμβατική σχέση μεταξύ της Εταιρείας και του Πελάτη, ορίζονται τα καθ’ ύλην αρμόδια Δικαστήρια της Αθήνας.
Εάν οποιοδήποτε τμήμα της σύμβασης πώλησης, σύμφωνα με τους παρόντες όρους, αποδειχθεί άκυρο ή ανεφάρμοστο με απόφαση δικαστηρίου, η υπόλοιπη σύμβαση συνεχίζει να ισχύει κανονικά.