ΙΕΛΚΑ: Αύξηση στη διείσδυση των ηλεκτρονικών αγορών στο λιανεμπόριο τροφίμων

ΙΕΛΚΑ: Αύξηση στη διείσδυση των ηλεκτρονικών αγορών στο λιανεμπόριο τροφίμων

ΙΕΛΚΑ: Αύξηση στη διείσδυση των ηλεκτρονικών αγορών στο λιανεμπόριο τροφίμων 990 657 Διαχειριστής

Αύξηση στη διείσδυση των ηλεκτρονικών αγορών στο λιανεμπόριο τροφίμων αν και τα επίπεδα πωλήσεων παραμένουν χαμηλά.
Αυξημένη η επίδραση των social media και του κινητού τηλεφώνου στη διαδικασία αγορών στο λιανεμπόριο τροφίμων.
Η πρόσφατη ετήσια έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ, με δείγμα 2.000 ατόμων από όλη τη χώρα, αναδεικνύει τις σημαντικές και βαθιές αλλαγές από τις οποίες διέρχεται ο Έλληνας καταναλωτής καταγράφοντας τις αντιλήψεις του σε σημαντικά θέματα, γύρω από τις αγορές στα σουπερμάρκετ.
Μία από τις βασικές τάσεις που εξετάζεται είναι η διείσδυση των ηλεκτρονικών αγορών στο λιανεμπόριο τροφίμων, αλλά και γενικότερα η επίδραση του διαδικτύου, των social media και των νέων τεχνολογιών στις αγορές προϊόντων σουπερμάρκετ. Όπως φαίνεται στο σχήμα 1 το 2016 καταγράφεται μία σημαντική αύξηση του ποσοστού καταναλωτών που έχει δοκιμάσει να αγοράσει κάποιο προϊόν-είδος παντοπωλείου από το σουπερμάρκετ από 16% σε 20% (αύξηση κατά 25%)[1].

Αυτή η αυξητική τάση είναι αποτέλεσμα διάφορων παραγόντων όπως:

  • Οι αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες ως αποτέλεσμα της αύξησης χρήσης νέων τεχνολογιών (αύξηση ζήτησης), αλλά και στην αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων για πληροφόρηση, σύγκριση τιμών-προϊόντων και εύρεση ευκαιριών/προσφορών.
  • Η εμφάνιση νέων ηλεκτρονικών καταστημάτων (αύξηση προσφοράς), είναι χαρακτηριστικό άλλωστε ότι όλες οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ με φυσικά καταστήματα έχουν σήμερα είτε ίδια παρουσία στο online κανάλι ή κάποια στρατηγική συνεργασία. Η εξαμηνιαία έρευνα στελεχών του κλάδου FMCG του ΙΕΛΚΑ κατέγραφε άλλωστε ότι για το 20% των στελεχών του κλάδου αποτελεί προτεραιότητα η πολυκαναλική διάθεση προϊόντων.
  • Η έντονη αύξηση της χρήσης πιστωτικών καρτών, ιδιαίτερα στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (σουπερμάρκετ), η οποία έχει βρεθεί διεθνώς ότι συνδέεται με τις ηλεκτρονικές αγορές

Παράλληλα καταγράφεται αυξητική τάση τόσο σε σχέση με την πρόθεση αγοράς μέσω διαδικτύου, αλλά και σε σχέση με τη γενικότερη χρήση του διαδικτύου και των social media ως μέρος της διαδικασίας αγοράς. Συγκεκριμένα όπως φαίνεται στο σχήμα 2:

  • Σχεδόν το 30% δηλώνει ότι το 2016 προτίθεται να αγοράσει μέσω διαδικτύου κάποιο προϊόν που πριν αγόραζε σε καταστήματα σουπερμάρκετ. Από αυτό το στοιχείο φαίνεται και η δυναμική ανάπτυξης που έχει το συγκεκριμένο κανάλι πώλησης, καθώς υπάρχει μία αξιόλογη ομάδα καταναλωτών (1 στους 4 καταναλωτές) η οποία αποτελεί την βάση για την μελλοντική ανάπτυξη του.
  • Πάνω από 1 στους 2 καταναλωτές πλέον (52%) δηλώνουν ότι αναζητούν ενεργητικά πληροφορίες για τιμές στο διαδίκτυο πριν πραγματοποιήσουν τις αγορές τους στο παραδοσιακό κανάλι (φυσικό κατάστημα).
  • Η διείσδυση του πλαστικού χρήματος, η οποία συνδέεται με τις εξ αποστάσεως αγορές είναι πολύ έντονη λόγω και των capital controls με σχεδόν 2 στους 3 καταναλωτές πλέον να δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν πλέον πιο συχνά πιστωτική κάρτα.

Για να δείτε την πλήρη έρευνα, πατήστε ΕΔΩ

Privacy Preferences

When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία των επισκεπτών μας.